2010. június 9., szerda

Balaton Bike Fest - megnyitó

Közel is van, sajtótájékoztatón még úgysem voltam, ott a helyem - gondoltam.
Lássuk csak, 11 órakor kezdődik, az azt jelenti, hogy otthonról 9.45 kor indulás, hogy 10.45-re a helyszínre érjek és ne kelljen rám várnia Csorja Petinek és Jocónak...
Minden a tervek szerint alakult, kicsit korábban érkeztem - nem, nem hajtottam gyorsan, lakott területen is mindig betartottam a 65 km/h-s sebességkorlátozást...

Tisztelt Kirándulók!

A tájékoztató egyben megnyitó is, kevés sajtóssal, nem volt nagy felhajtás az egész. Később befutott Tuki is, akivel megvitattuk a single speedes dolgokat. Arra jutottunk, hogy felesleges váltós bringával jönniük erre a pályára, valamint megtudhattam, hogy miért olyan gyorsak - egyszerű fizika az egész. :)
Az idei rendezvény nagyobb durranásnak ígérkezik, mintegy 1500 nevező van eddig, tavaly 1050 fő vett részt a különböző programokon.
A kerékpározást sportként vagy hobbiként űzők is találnak maguknak megfelelő versenyszámot. Mintegy kilenc versenyszám várja az ide lágotató bringásokat és nézőket kezdve az országúti túráktól a cross country versenyen keresztül egészen a downhillig. Emellett még egy bringaexpon nézelődve is el tudjuk ütni az időnket. Ha pedig már mindent végigjártunk, csobbanhatunk is a Balatonba.
A balatoni turizmus szempontjából is öröm, hogy egyre több rendezvény, színvonalas strandok, kalandparkok, golf és bob pályák, mint kikapcsolódási és szórakozási lehetőség várja az ide látogatókat.
Az érdeklődésemet főleg a hozzám közel álló sportágak – a cross-country és a maraton versenyek – keltették fel.

Triál pálya egyik szegmense - izgalmas lesz!

Megkerestem a cross-country pályát, ami közvetlen a dirt pálya mellett, az aquapark mögött található füves területen került kialakításra. Sajnos nem jöttem rá, hogy pontosan merre is halad, mert kijelölve nem volt. Ahogy láttam, viszonylag kevés szintkülönbséget tartogat. A pálya gyakorlatilag egy dimbes-dombos réten fekszik, gondosan lenyírt füvön vezet a pálya. A nehézségét a kanyarokkal tarkított rázós nyomvonal adja. Sajnálom, hogy nem tudtak izgalmasabb pályát kijelölni, pedig hely volna rá, elég jókat szoktunk bringázni ezen a környéken.
A maraton pályája kis mértékben tér el a tavalyitól, apróbb változtatásokat eszközöltek rajta. A hosszú távosoknak egy közép és egy rövid távot kell teljesíteni. Erre azért került sor, mert a hosszú táv eredetiben tervezett pályáját a viharok nagy mértékben megtépázták, így már nem volt idő használhatóvá tenni. Egy igen gyors pályán versenyezhetünk majd, valószínűleg a mostani néhány pocsolya is felszárad, így csak a hőséggel kell megküzdeni. Jó lesz! :)